طراحي مدرسه بهينه در مقطع ابتدايي 230 ص

طراحي مدرسه بهينه در مقطع ابتدايي 230 ص
قیمت : 18.000 تومان

گام اول: 8
معرفي طرح نهايي 8
عنوان پروژه: 9
بيان ضرورت مطالعه و طراحي 10
ضرورت كيفي: 11
بيان هدف: ( ارا ئه تصویر کلی از محصول نهایی ) 13
منابع و مآخذ: 15
گام دوم: 18
شناخت 18
مرحله اول : 19
مطالعات پايه – زمينه 19
مطالعات پايه 21
روانشناسی کودک 22
روانشناسی رشد و مفاهيم بنيادي آن 22
بررسي نظريه ها 25
– مراحل رشد كودك از ديد پياژه 25
– رشد از دید والن 26
– مراحل تحول درونی از دید اریکسون 27
رشد از ديدگاه اسلام 28
-مراحل رشد از ديدگاه اسلام 29
دید کلی درباره تحول روانی و رشد 30
ویژگی های کودکان از 9-6 سالگی، دوره اول دبستان (نوباوگی 1) 31
ج- رشد اجتماعی 32
د- رشد شناختی و ادراکی 33
ویژگی های کودکان از 12-9 سالگی، دوره دوم دبستان (نوباوگی 2) 34
نتیجه گیری 36
اهداف و اهميت آموزش و پرورش 60
– اهداف آموزش و پرورش در ايران: 60
اهميت آموزش و پرورش ابتدايي 61
مروری بر اهداف آموزش و پرورش ایران در سال 1376 62
اهداف آموزش و پرورش در دوره دبستان 63
ویژگی های یک طرح آموزشي مناسب 64
انتخاب شیوه مناسب آموزش برای کودکان 64
آموزش و پرورش در آینده 66
نقد و بررسی نظامهای آموزشی 68
سیستم آموزش سنتی (معلم محور) 68
سیستم آموزشی رایج ( موضوع محور) 69
مقایسۀ دو سیستم آموزشی: سیستم آموزشی رایج و سیستم آموزش مدرن 71
تعريف بازي از بعد علوم انساني و روانشناس 77
تعريف بازي در ارتباط با زندگي اجتماعي : 78
• فوايد بازي: 78
تاثير بازي در آموزش كودكان 79
انواع بازي و اهداف آن در دوره(7 تا 12 سالگي) 81
نقاشي 82
نيازهاي كودك براي نقاشي 83
2- قصه گويي : 84
قصه گويي در مرحله سوم كودكي(6 تا 12 سالگي) 85
• خصوصيات شعر كودك : 86
تئاتر : 87
بررسي كلي 88
ويژگيهاي يك رسانه آموزشي مناسب 89
فوايد رسانه هاي آموزشي در ياددهي: 90
طبقه بندي رسانه هاي آموزشي 90
– رسانه هاي شنيداري 91
فصل دوم : 92
مطالعات زمينه 92
مطالعات كالبدي 93
تاريخچه و چگونگي شكل گيري شهر: 93
چشم انداز توسعه شهر مشهد: 95
يررسي وضعيت آموزشي 97
مطالعات اقليمي: 97
نتايج: 99
1- سازگاری 101
آلودگی هوا 102
بررسي همجواري ها 102
2- مطلوبیت 104
مکان یابی فضای آموزشی و شرایط محیطی 104
3- ظرفیت 106
مکان یابی و بررسی سایت دانشسرا 108
برگه هاي POWER POINT 110
مرحله دوم : 112
مطالعات تكميلي _تطبيقي 112
فصل اول: 113
مطالعات تكميلي 113
عوامل مؤثر در عملكرد فضاهاي آموزشي 114
تأثيرات اقليمي 114
اصول ايمني- سازه – تأسيسات 114
تناسبات و استانداردها 114
انواع سازماندهي 114
• نقش معماري 114
الف- طراحي معماري ب- آرايش داخلي 117
الف- طراحي معماري 117
ب- آرايش داخلي 117
1- سيستم سازماندهي فضاها 117
2- خصوصيات مكان قرارگيري هر فضا 117
3- خصوصيات شرايط محيطي هر فضا (از نظر: نور، صدا، تهويه و حرارت) 117
4- خصوصيات كالبدي هر فضا (از نظر: رنگ، فرم ابعاد، اندازه و جنس) 117
5- سيستم آرايش داخلي هر فضا 117
6- اندازه مدرسه (تراكم جمعيت) 118
مسائلي كه بايد در رابطه با معماري مدارس در نظر گرفت عبارتنداز: 118
– تأثير عمومي محيط بر اساس احساس و ادراك كلي از مدرسه 118
• خصوصيات محيطي 119
صدا 120
تهويه 121
شرايط هوا در فضاهاي داخلي: 122
شرايط حرارتي 122
• خصوصيات كالبدي 123
رنگ 123
كنتراست سطوح 124
فرم 124
ابعاد و اندازه 125
جنس 125
مبلمان 126
تزئينات 126
تأثير تعداد طبقات 127
-ساختمان‌هاي يك طبقه 127
-ساختمان دو طبقه 127
-ساختمان‌هاي سه طبقه 128
• عمده‌ترين ويژگي‌هاي تاثير گذار در ساختمان‌هاي آموزشي 129
1- ويژگي‌هاي ساختمان‌هاي آموزشي 129
2- نيازهاي محيطي ساختمان‌هاي آموزشي 130
3- بررسي وضعيت حرارتي كلاس‌هاي درس 130
4-جلوگيري از اتلاف حرارت 131
5-بهره‌گيري از انرژي خورشيدي 132
6-محافظت ساختمان‌ در برابر بارندگي 132
7-جهت استقرار ساختمان 133
8-فرم كالبدي و سازماندهي پلان 134
9-فرم و اندازه پنجره 134
10-سايه‌بان‌ها 135
11-مصالح ساختماني 136
• راهنماي طراحي اقليمي گروه اقليمي1 136
1- موقعيت جغرافيايي 136
2- ويژگي‌هاي اقليمي 137
3- نيازهاي حرارتي 137
4- موارد حائز اهميت در طراحي اقليمي 137
5- جهت استقرار ساختمان 137
6- فرم كالبدي و سازماندهي پلان 138
7- اندازه پنجره‌ها 138
9- سيستم مكانيكي 139
1) ايمني 140
ايمني در محوطه 140
نرده‌هاي ايمن 140
بخش سوم: اصول ايمني- سازه – تأسيسات 140
خروجي‌هاي مدارس 141
ايمني در مسيرهاي حركت 141
ايمني در راهروها 141
ايمني در مسير پله‌ها 142
راهروهاي پله 143
شرايط ايمني و پوشش كف 143
شرايط ايمني درها 143
شرايط ايمني پنجره‌ها 144
شرايط ايمني در فضاهاي بهداشتي 144
— كف‌پوش سرويس نبايد هادي جريان الكتريسيته باشد. 145
شرايط ايمني تجهيزات 145
•ايمني در برابر زلزله 145
2- انسجام و يكپارچگي ساختمان 145
•ايمني در برابر آتش سوزي 146
سسيستم جمع‌آوري آب‌هاي زائد 149
سرويس‌هاي برقي 149
بخش چهارم: تناسبات و استانداردها 151
– ارتفاع فضاها 153
ا-عرض راهروها 153
-معابر 153
– عرض و ارتفاع درها 154
-پنجره ها: 155
ارتفاع دستگيره بر حسب سن كودكان از 75/0 تا 10/1 متر خواهد بود. 155
استاندارد مبلمان 155
• سازماندهي فضاي آموزشي 160
• انواع سازماندهي محيط مدارس 160
1- سازماندهي مركزي 160
بخش پنجم:انواع سازماندهي 160
– ارتباط بي‌واسطه : 161
ويژگي‌هاي مثبت سازماندهي فضايي مركزي 161
1- قابليت تفكيك عرصه‌ها به دو عرصه بيروني و داخلي يا خصوصي و نيمه‌خصوصي 161
2- تعريف شده بودن و قابليت ادراك دروني مجموعه به علت محصور بودن 161
3- وضوح و خوانايي 161
4- فضاي اصلي به علت يكپارچه بودن و محصوريت قابل كنترل 161
5- امكان ايجاد رابطه مستقيم فضاهاي فرعي با فضاي مركزي 161
2-سازماندهي خطي 162
ويژگي‌هاي مثبت سازماندهي خطي 162
1- قابليت توسعه حول محور اصلي يا محورهاي فرعي 162
2- قابليت انطباق با شرايط محيطي، فرم زمين و خطوط توپوگرافي 162
3- امكان ارتباط مستقيم و يك جور بين محور اصلي و عناصر فرعي 163
ويژگي‌هاي منفي سازماندهي خطي 163
1- يكنواختي، تكرار عناصر مشابه و يك فرم
2- يكنواختي فضاي رابط 163
3-سازماندهي شعاعي 163
4-سازماندهي مجموعه‌اي يا گروهي 164
سيستم سازماندهي مجموعه‌اي در مدارس 164
• سازمان اجتماعي كلاس 165
سازماندهي محيط فيزيكي كلاس 166
الف- سازماندهي رديفي- ستوني 166
طراحي مدرسه بهينه در مقطع ابتدايي 230 ص
قیمت : 18.000 تومان

                       

                                   

                           

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image