مطالعات ایستگاه راه آهن 100ص

مطالعات ایستگاه راه آهن 100ص
قیمت : 12.000 تومان

فصل اول
بررسي و توجيه ضرورت طرح مساله 1
تاريخچه راه آهن2
تاريخچه راه آهن در دنيا2
تاريخچه راه آهن در ايران6
روح واقعي كار در راه آهن14
اهميت اقتصادي راه آهن17

فصل دوم
مباني نظري – طراحی 19
حركت 20
مفهوم مدنيت 21
شیب محوطه ایستگاه 23
سایت و جایگاه شهری 24
میدان و ایستگاه راه آهن 24
فصل سوم
سازه ایستگاه 25
شناخت سازه و نظام سازه‌اي ايستگاه 26
ايستايي سازه 27
چگونگي شكل گيري سازه‌هاي فضايي نوين28
سودمندي سازه32
نوع استراکچر 36
عوامل انتخاب شكل اسكلت يا استراكچر، پوشش سقف و جداره‌ها در نظام ايستگاه 37

فصل چهارم
شناخت تاسیسات 38
شناخت تاسيسات و نظام تاسيساتي ايستگاه 39
خصوصيات فني خطوط ايستگاه 39
آرايش خطوط ايستگاهي 41
ابعاد كانالهاي شبكه انتقال هوا 44
ظرفيت دستگاه 47
انتخاب سيستمهاي گرمايشي و سرمايشي 52
معماري خورشيدي 55
سيستمهاي فعال خورشيد 59

فصل پنجم
ايستگاه راه آهن 62
انواع ايستگاه مسافربري 64
ايستگاه حومه شهري پر تردد 66
تعريف ايستگاه در حوزه معماري 68
شناخت مجموعه فضاهای اصلی محوطه یا سایت ایستگاه 70
دياگرام 71
واگن در راه آهن 72

فصل ششم
نمونه هاي مشابه داخلي و خارجي 75
ایستگاه Lyon 78
ایستگاه Stadelhofen 80
ايستگاه راه آهن مشهد 83
ايستگاه راه آهن اصفهان 84

فصل هفتم
خصوصيات استانداردها 85
بررسي استاندارهاي فضايي 86
استانداردهاي فضايي سطوح اداري 92
نيازهاي فضايي 64
اصول طراحي رستوران 96
استانداردها وخصوصیات فنی عناصردرفضاهای اصلی ایستگاه 99
فضاهای داخلی ایستگاه 101
اوضاع جغرافیایی شهر زنجان 108

بررسي و توجيه ضرورت طرح مساله
گستردگي اطلاعات در عصر ما و محدوديت زمان مطالعه ، لزوم انجام و ارائه تحقيقات به روش هاي علمي و فني را امري ضروري ساخته است.. در اين راستا اولين گام شناسايي موضوع رساله ، دلايل تدوين و اثبات ضرورت اجراي طرح بوده است كه در اين فصل سعي گرديده تا به اين موضوع پرداخته شود.
بدون تردید یکی از موانع مهم پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور ضعف و نارسایهای در سیستم حمل و نقل به ویژه راه آهن می باشد، هر چند طریقه احداث راه آهن دو خط معادل هزینه احداث آزاد راه شش بانده می باشد. اما از نظر هزینه بهره برداری و نگهداری با صرفه تر است. بطوری که از نظر سوخت و انرژی میزان مصرف راه آهن به جاده رقم 1 به 12 است و از نظر میزان ارزبری یک به دو است با این وجود در ازای هر 350 کیلومتر راه جاده ای تنها یک متر راه آهن در کشور ما وجود دارد، با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران که مرکز ثقل سه قاره ای آسیا و آفریقا و اروپاست می توانیم در جهان سهم منحصر به فردی از ترانزیت کالا را به خود اختصاص دهد. این قدر که درآمد حاصل از آن می تواند جایگزین منابع نفت کشور باشد.
از اجرای سیستم حمل ونقل ریلی، ایستگاه است. ایستگاه نقطه آغازی برای بالندگی و عرضه مفاهیم در قالب کالبد برای تازه واردان و باعث حسن تعلق شهروندان است، اولین خاطرات ورود و آخرین وداع در ایستگاه صورت می گیرد و مسافران خود را در نمادهایی از فرهنگ و روحیه مکان غرق می یابند، بدین ترتیب که ایستگاه شایسته می تواند سمبل مناسبی برای شهر باشد. ایستگاه باید بتواند در سریعترین حالت ممکن مسافر را از محوطه به ساختمان ایستگاه و از ساختمان به سکو انتقال دهد این انتقال باید شفاف و به سهولت انجام پذیرد.
مطالعات ایستگاه راه آهن 100ص
قیمت : 12.000 تومان

                       

                                   

                           

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


CAPTCHA Image
Reload Image